Citroën DS

High Rider

High Rider

طراحی

Concept-Car_High-Rider-fron-view

پویا، جمع و جور و منحصر به فرد

DS High Rider مفهومی، که در نمایشگاه خودرو ژنو در مارس 2010 پرده برداری شد، نویدی برای معرفی DS 4 در نمایشگاه خودرو پاریس در اکتبر همان سال بود. بر خلاف دیگر کوپه های 4 نفره، که قامتی بلند و کم ارتفاع دارند، شور DS High Rider از طراحی جمع و جور ولی عضلانیش نشأت می گیرد. ابعاد جمع و جور DS High Rider از نیمرخ آن کاملا برجسته بوده، و در عین حال حس نشاط و انرژی را تقویت می کند. کیفیت و زیبایی DS High Rider و جلوه ی منحصر فرد و ظریفش تأکیدی بر جاذبه ی ظاهریش در پیوند با دنیای لوکس مدرن است. نمای Golden Gloss که برای نمونه های اولیه DS High Rider انتخاب شد در هارمونی کامل با جلوه ی کروم دودی حاشیه پنجره ها بود و زیبایی آنها را برجسته می کرد. نور همچنین المان موثری در نمای جلو و عقب این مدل است و طراحی حاشیه چراغ های جلو و راهنما را به کمال می رساند.

 

فضای داخلی

Concept-Car_High-Rider-Interieur

فضای داخلی برازنده

درست مثل استایل خارجی، نمای داخلی DS High Rider نیز نماینده قدرت، انرژی و بهینه سازی آن است. ارگونومی تجهیزات کنترل، کیفیت دوخت و مواد اولیه و فضای کلی محیطی با پرستیژ و در شأن سرنشینان خودرو فراهم می کند.
داشبورد، صندلی ها و پنل های درب همه با بهترین کیفیت چرم آنیلین پوشیده شده و رد پایی از حضور فن چرم سازی لوکس در صنعت خودرو هستند. نمای داخل DS High Rider آیینه دار رخ بیرونی اش است و با المان های منحصر به فرد استایلش در عین طراوت و بهینه سازی، به این خودرو شخصیتی خاص می دهد. در این خودرو با یک مفهوم کاملا نوین مواجه هستیم. به محض لمس فرمان، رستاخیز المان هایی که در برای زایش حس رضایت مندی طراحی شده اند شما را در میگیرد، گویی جامه ای بافته بر قامت خود را بر تن کرده اید…

 

 

تکنولوژی

Concept-Car_High-Rider

کمال هیبرید، لذت عملکرد دینامیک

چابکی و توانایی DS High Rider برای غلبه بر موانع که به وضوح قابل لمس است، در انتخاب موتور نیز متجلی است، موتور دیزلی هیبریدی که ویژگی های زیر را در بر دارد:
• یک موتور احتراق داخلی دیزل HDi با DPF (فیلتر ذرات دیزل)،
• یک موتور الکتریکی نصب شده روی محور عقب،
این عملکرد پویا و لذت بخش همچنین محافظ محیط زیست هم هست. مصرف بهینه سوخت آخرین نسل موتورهای دیزل با وضعیت عملکرد ZET (انتشار آلایندگی صفر) در حالت الکتریکی، در هم آمیخته و استفاده همزمان یا مستقل این دو پیشرانه را بسیار بهینه میکند. به محض نیاز راننده به شتاب گیری شدید بلافاصله موتور الکتریکی تمام گشتاور خود را به عنوان مکمل گشتاور موتور دیزل HDi ارایه می دهد. و این تمام ماجرا نیست چراکه این گشتاور محور عقب را می چرخاند. تحت این شرایط، خودرو در وضعیت 4چرخ محرک بوده و راننده حاکمی مطلق است که کنترل کامل آن را در دست دارد و لذا ویژگی های دینامیک DS High Ride به افقی نوین پای میگذارد.