کماکان پیشرو در دهه ۶۰

کماکان پیشرو در دهه ۶۰

Still ahead of the pack in the 60’s

در دهه ۶۰ میلادی، DS 19 موقعیت خود را به عنوان یک خودروی عالی و راحت مشخص کرد. در پی رونمایی از مدل کابریولت این خودرو در اکتبر ۱۹۶۰، موتور تقویت شده آن نیز در مارس ۱۹۶۱ به بازار معرفی شد. قدرت موتور خودرو از ۷۵ اسب بخار به ۸۳ اسب بخار افزایش پیدا کرد و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید. در سپتامبر ۱۹۶۲، داشبرد جدید مشکی با خطی خاکستری معرفی شد که برای مشتری امکان انتخاب مدل Prestige را میسر نمود در ادامه در سال ۱۹۶۲، تغییراتی در قسمت جلوی خودرو ایجاد شد و دو محافظ سپر جلو و یک سپر عقب بازطراحی شده به خودرو اضافه شد.

ارتقای خودرو با طراحی آیرودینامیک، کاهش مصرف سوخت و افزایش سرعت تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در اواخر این سال صورت گرفت.

در اکتبر ۱۹۶۵، یکسال پس از معرفی DS Pallas، یک محصول جدید با نام DS 21 با موتور ۲۱۷۵ سی‌سی و قدرت ۱۰۹ اسب بخار و حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت رونمایی شد. (عدد بعد از DS نشان‌دهنده حجم موتور است.)

در سال ۱۹۶۷، DS با چهره جدیدی عرضه شد که به زعم ظاهر مناسب، از یک ویژگی ایمنی جدید نیز بهره‌مند شد. چراغ‌های این خودرو در پیچ‌ها، پیش از ورود به آن مسیر را برای راننده مشخص می‌کردند.

ادیسه DS 19

Odyssee-DS-19

در سپتامبر ۱۹۶۸، DS 21 جایگزین DS 19 شد و در سال ۱۹۶۹ طرح جدید داشبرد معرفی شد. موتور این خودرو با حجم ۲۱۷۵ سی‌سی با قابلیت تزریق سوخت الکترونیکی و قدرت ۱۳۹ اسب بخار که حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد ارتقا پیدا کرده بود.