Citroën DS
۱۳۹۵-۱۲-۱۳

تاثیر استفاده از خودروهای لوکس بر درآمد افراد مهم

تاثیر استفاده از خودروهای لوکس بر درآمد افراد مهم

خودروی شما چه چیزهایی را در موردتان آشکار می سازد؟

این یک حقیقت است که شما شبیه ماشینتان هستید. مردم می‌توانند تنها با نگاه کردن به خودروی شما چیزهای بسیاری را در موردتان بفهمند. علاوه بر اینکه مردم شخصیت شما را بواسطه ماشینی که سوار می‌شوید می‌سنجند، خودروی شما می¬تواند بر موفقیت شما در کسب و کارتان به عنوان یک سرمایه‌دار یا صاحب شرکت مؤثر باشد.
مردم عموما خودرویی را برای خود انتخاب می کنند که آن را با خود هم هویت دانسته و می توانند بواسطه¬ آن پیامی را به ذهن دیگران ارسال کنند. برخی از افراد بطور ناخودآگاه دست به چنین انتخابی می‌زنند، بطوریکه بدون داشتن دلیل خاصی به نوع یا مدلی از خودرو جذب می‌شوند. دلیل چنین انتخابی این است که خودروی مورد نظر دقیقا شخصیت فرد را بازتاب کرده و او را مجذوب خود می‌سازد. در سوی دیگر، برخی افراد کاملا آگاهانه دست به این انتخاب می‌زنند. برای مثال، کسی که مایل است مورد توجه دیگران قرار گرفته و چشم‌ها را بسوی خود خیره کند، خودروهای همتراز با دی‌اس را انتخاب می‌کند؛ چرا که این اتومبیل‌ها با ظاهر درخشان و پرزرق و برق خود آنها را جذابتر و جوانتر نشان می‌دهد. این مطلب بطور خاص در مورد سرمایه‌داران و مدیران جوان صدق می‌کند، زیرا این افراد متصورند خودرویی که سوار می‌شوند به آنها کمک می‌کند تا بر سرمایه‌گذارانشان تاثیر مطلوبی بگذارند. به هرحال چه انتخابی آگاهانه انجام دهید و چه ناخوداگاه، خودروی شما بیان کننده‌ نوع شخصیت شما، سلایق شما در واقع علایق، حرفه و موقعیت اجتماعی و اقتصادی شماست.
سرمایه‌داران و خودروهای لوکس:
سرمایه¬داران موفق عموما خرید خودروهای لوکس را ترجیح می‌دهند. این گروه از مردم به دنبال تجربه یک رانندگی مجلل و لذت بخش هستند؛ برای این افراد مواردی مانند کارآمد بودن یا میزان مصرف سوخت دغدغه محسوب نمی‌شوند (هرچند خودروهای لوکس عموما در همه زمینه‌های کیفی سرآمد تولیدات بازار هستند). آن‌ها علاقه‌مند به یک طراحی عالی و منحصربفرد هستند تا سبک زندگی لوکس خود را به نمایش گذاشته و تصویری از هویت آن‌ها برای مخاطبانشان ایجاد کند. آن‌ها حتی خودروهای لوکس خود را بواسطه مواردی نظیر صندلی‌های چرمی، آخرین مدل سیستم پخش و … به سطح تجملی‌تری ارتقاء می‌دهند. سرمایه‌داران باور دارند برای متاثر ساختن سرمایه‌گذاران خود یا ملاقات با مشتریان قدرمتمند و بانفوذشان باید ظاهر و وجهه‌ای درخور و متناسب با سطح کسب و کارشان داشته باشند. یک خودروی لوکس به وضوح سطح اعتماد بنفس و موفقیت شخص را بالا می‌برد. همچنین درصورتیکه شخص مخاطب خودرویی مشابه داشته یا به دنیای ماشین‌ها علاقه‌مند باشد، در اختیار داشتن یک خودروی لوکس می تواند دستمایه خوبی برای شروع و پیشبرد مکالمه‌ای ارزشمند با یک شریک یا سرمایه‌گذار بالقوه در حوضه‌ کسب و کار فرد محسوب شود. بنابراین یک امتیاز مثبت تلقی می‌شود. در دنیای کسب و کار سرمایه‌داران و صاحبان شرکت‌های بزرگ، داشتن اعتبار در بین شرکا، سرمایه گذاران و مشتریان و نیز القای سریع آن به افرادی که به تازگی ملاقات می‌شوند بسیار حائز اهمیت است. در کسب و کارهای بزرگ بسیاری از معاملات، تعاملات و شراکت‌ها در سایه درک طرفین از اعتبار و سطح اجتماعی و اقتصادی یکدیگر صورت می‌پذیرند. بنابراین همانگونه که در ابتدای این بحث مطرح شد، اتومبیل‌های شخصی بعنوان یک نماینده و معرف برای شخصیت و ویژگی‌های افراد می‌توانند در القای تصویر مناسب از صاحبان خود به ذهن مخاطبانشان تاثیر قابل توجهی بگذارند. اکنون می‌توانیم از انتخاب خودروهای لوکس برای سرمایه‌داران و صاحبان شرکت‌ها درک واضح‌تری داشته باشیم و تاثیر این خودروها بر کسب‌و‌کار این افراد و نهایتا درآمد حاصل از کسب‌و‌کارشان را بفهمیم. باید گفت این گروه از افراد جامعه سهمی از موفقیت‌ها و درخشش خود در فضای کاریشان را مدیون کارخانه‌های سازنده‌ خودروهای لوکس هستند.
در این عرصه شرکت آرین موتور، نماینده انحصاری دی اس در ایران، جهت مرتفع ساختن نیاز ایرانیان در انتخاب خودروهای شایسته و درخور سلایق گوناگون اقدام کرده است. اتومبیل‌های برند دی اس در ایران با مدل‌هایی نظیر new DS5، DS5 LS، DS6 و اخیرا با DS3 از جمله خودروهای لوکس مورد بحث در این مطلب محسوب می‌شوند.