Citroën DS
۱۳۹۶-۰۳-۲۰

ترمیم بدنه خودروها

ترمیم بدنه خودروها

در دنیای امروز استفاده از وسایل نقلیه به شدت افزایش پیدا کرده است. وسایل نقلیه توانسته است کمک زیادی به بشر کند اما آن‌ها هم به نوبه خود مشکلاتی از قبیل آلودگی،‌ شلوغی و غیره را به همراه دارند.

در جامعه فعلی با افزایش روزافزون تعداد خودروها در سطح شهر و همچنین افزایش تعداد رانندگان مشکلات شلوغی و آلودگی چند برابر شده است. متاسفانه در این میان افرادی هستند که با رانندگی بد، برای خود و دیگران مشکلاتی ایجاد می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مشکلات در این میان، تصادفات در سطح شهر است که معمولا با بی‌دقتی یک فرد اتفاق می‌افتد. میزان خسارت در تصادفات می‌تواند بسته به شدت آن، نوع خودروها و غیره تفاوت داشته باشد. شاید برای هر راننده در طول دوران رانندگی‌اش یک تصادف حتی کوچک رخ داده باشد.

معمولا پس از بروز حادثه و خسارت‌های احتمالی، طرفین به دنبال جبران این خسارت‌ها هستند. ترمیم بدنه خودرو یکی از موارد مهمی است که اکثر افراد به دنبال آن هستند تا بدنه خودرو آن‌ّها به بهترین شکل ممکن به حالت اولیه خود بازگردد.

در جریان تصادفات با شدت متفاوت ممکن است به قطعاتی همچون سپرها، کاپوت، گلگیرها، درها، ستون‌ها، سرشاسی‌ها، سقف، صندوق خودرو و… خسارت وارد شود که ترمیم و صافکاری هر یک از این بخش‌ها روشی خاص، مهارت و مهم‌تر از همه تجربه و هنر صافکار را می‌طلبد. ضربات می‌توانند شدید یا جزئی باشند که بسته به شدت ضربه، صافکار تصمیم می‌گیرد قطعه تعویض، صافکاریِ تنها و یا صافکاری و رنگ شود. طراحان خودرو اصولا بسته به نوع خودرو و همچنین کاربرد آن تصمیم به انتخاب قطر ورق بدنه و یا دوبل یا تک‌لایه بودن ورق بدنه در بخش‌های مختلف می‌گیرند که این بخش‌های دوبل اصولا برای استحکام بیشتر بدنه و افزایش ایمنی تعبیه می‌شوند و اگر ضربه تصادف به قسمت‌های دولایه آسیب وارد کند، ترمیم آن با دردسر بیشتری انجام می‌شود.

این مبحث نیز متناسب با نوع خودرو و شدت تصادف برای هر خودرو می‌تواند متفاوت باشد. جدیدا با افزایش خودروهای مدرن و لوکس خارجی در سطح شهر، باید روش‌های مدرن برای ترمیم خودرو نیز وجود داشته باشد تا احیانا در صورت بروز مشکل بتوان این خودروها را نیز به بهترین شکل ممکن تعمیر و ترمیم کرد.

در برخی از موارد ضربه وارد شده به بدنه خودرو در حدی است که نیاز به رنگ ندارد و همان بدنه آسیب دیده را می‌توان به شکل قبلی خود بازگرداند. صافکاری بدون‌رنگ روش‌های مختلفی از جمله همان صافکاری تقه گریسی مشهور، حرارتی و با استفاده از نور خورشید و سپس قلم‌گیری و پولیش‌کاری دارد که در هر یک از این روش‌ها، تنها هنر صافکار است که میزان تمیزی کار را مشخص می‌کند.

اما در تصادفات شدیدتر که بدنه خودرو نیاز به ترمیم عمیق‌تر یا حتی تعویض بدنه دارد، در این حالت صافکار خبره با استفاده از رنگ‌های کوره‌ای، کامپیوتری و غیره اقدام به تعمیر و ترمیم بدنه خودرو می‌کنند.

بهترین حالت برای ترمیم خودروی آسیب دیده این است که خودرو را به تعمیرگاه‌های مجاز خود انتقال داد تا متخصیصن آشنا به آن برند بتوانند تا با به روزترین روش‌ّها خودروی شما را تعمیر کنند. شرکت آرین موتور تابان، نمایندگی رسمی خودروهای دی‌اس در ایران با داشتن تعمیرگاه‌های مجهز به آخرین تکنولوژی‌ها و متخصصین خبره، آماده خدمت رسانی به مشتریان خود است.